Lehet, hogy mégsem a reggelizés, hanem pont a reggeli KIHAGYÁSA segít a fogyásban?

Az étkezés kihagyása segíthet a fogyásban, Kihagyod az étkezéseket? Ne tedd!

Tartalom

  • Leleplezzük a reggeli szerepét a fogyásban
  • Tippek fogyáshoz kezdőknek - 6 dolog ami segíthet | Érd el a célod! - MYPROTEIN™
  • Lehet, hogy mégsem a reggelizés, hanem pont a reggeli KIHAGYÁSA segít a fogyásban? | Nosalty

A fogyókúra idején az ember a bevitt kalóriákat nyugtalanul számolgatva gyakran hajlamos azt a téves következtetést levonni, hogy egy étkezés kiiktatásával rengeteg felesleges energiától megszabadulhat, ami hamar a zsírraktárak megcsappanásához vezet.

A hiba elkövetésével azonban sajnos nemcsak a kívánt fogyást nem éred el, de még a szervezetedet is nagyon megterhelheted.

Az anyagcsere megfelelő működéséhez napi többszöri étkezés szükséges, melyek rendszeres kihagyása hamarosan halmozottan éreztetheti a hátulütőket. A három főétkezés: a reggeli, az ebéd és a vacsora elmulasztása egyáltalán nem ajánlott, hiszen nélkülözhetetlenek a szervezet zavartalan működéséhez, de a köztes étkezések beiktatása is megnövelheti a fogyás eredményességét.

Átaludtad a reggelit? Végigdolgoztad az ebédidőt?

A legjobb, ha három helyett inkább napi négy-öt alkalomra osztod el a kalóriabevitelt, kövér embernek le kell fogynia egy tízórait, egy uzsonnát, vagy korai vacsora esetén egy szerényebb esti étkezést. Vércukorszintesés A hétköznapok rohanásában a javasoltakhoz képest sokan már észre sem veszik, hogy egyfajta rossz szokásként például kihagyják a bőséges reggelitde előfordul az is, hogy az ebéd vagy a vacsora tudatos kiiktatásával próbálnak megszabadulni a túlsúlyuktól.

Ez a meggondolatlanság kellemetlen következményekkel járhat.

az étkezés kihagyása segíthet a fogyásban

A hirtelen leeső vércukorszint ugyanis szédüléshez, émelygéshez, rossz közérzethez és akár erős rosszulléthez is vezethet. A vércukorszint ingadozása ráadásul egy kontrollálhatatlan éhségérzetet eredményez, aminek következtében hamarabb tör rá az emberre a farkaséhség vagy a kényszeres nassolási vágy a következő étkezés előtt.

A kiszámíthatatlan energiabevitel miatt pedig az anyagcsere, illetve a zsírraktárak felhasználása is lassulni kezd.

Falási rohamok A zsírlebontást az is akadályozza, hogy a kihagyott étkezést követően a test követeli az energia utánpótlását, így a következő evéskor szinte törvényszerűen sokkal nagyobb adag kerül majd a tányérra. A bevitt mennyiség a szervezet számára nagy megterhelést jelent, sőt, a gyakran éhező test raktározni kezd.

az étkezés kihagyása segíthet a fogyásban

Ha viszont többször kevesebbet étkezel, az ingadozás sokkal kisebb lesz, ezzel pedig megelőzheted az inzulinrezisztenciát, ami súlyos esetben a kettes típusú cukorbetegséghez vezethet. Észrevétlen hízás Az egészséges fogásokból álló napi étkezések kellő mértékű energiával, vitaminokkal és más tápanyagokkal töltik el a szervezetedet, amik a mindennapi stressz kezelésében, a szellemi és fizikai feladatok megoldásában is nélkülözhetetlenek.

Elmaradásuk esetén tehát az étkezés kihagyása segíthet a fogyásban is számolnod kell, hogy az eléd kerülő akadályokkal sokkal nehezebben birkózol majd meg, ami akár alattomosan hizlaló, egészségtelen stresszevést is okozhat.

az étkezés kihagyása segíthet a fogyásban