IWI Nemzetközi Fitnesziskola - Mezomorf alkat vagy? Így eddz és diétázz!

Fogyni mezomorfként. Az őszi fogyókúra előnyei

Mezomorf testalkat - Mi a legjobb 3 sport? Hogyan táplálkozz?

Már minden csodadiétát kipróbáltál, de semmi nem válik be? Ez az új őrület az egészséges életmód alapjaira épül, és könnyebb betartani, mint gondolnád!

Ektomorf alkat Mi jellemzi? Hosszú, nyúlánk testalkat, keskeny csípő, vékony végtagok, kis ruhaméret Ha az ektomorf csoporthoz tartozol… …biztosan Te is tapasztaltad már, hogy nehezen hízol — ez a gyors anyagcseréd miatt van —, de sajnos nagy eséllyel az izomnövekedéssel is hadilábon állsz, ugyanebből az okból kifolyólag.

Kapcsolódó cikkek

A jó hír, hogy ha többet is eszel a kelleténél, akkor sem fogsz elhízni, a rossz hír, hogy nagyon keményen és tudatosan kell edzened, ha formás domborulatokat akarsz. Hogyan érd el az álomalakot?

fogyás és szoptatás

Először fogyni mezomorfként figyelj az étkezésre: 25 — 30 gramm fehérjét proteint kell tartalmaznia egy főétkezésednek, jó sok, minőségi szénhidráttal. Ha ez megvan, koncentrálj a sportolásra. Ha izmosodni akarsz, mindenképpen fordulj a súlyzókhoz, hiszen ezek növelik a legjobban az izmokat.

syntha 6 izolátum fogyáshoz

Nem muszáj állandóan súlyzóznod, de sokkal jobban jársz, ha a többségében a súlyokkal történő konditermes gyakorlatokat választod, hiszen így a végtagjaid és popsid körfogatát is növelni tudod a kitartó edzéssel. Mezomorf alkat Alacsonyabb testalkat, kemény hasfal, fogyni mezomorfként csípő, erős csontozat, átlagos ruhaméret.

A férfiaknak és a nőknek is egyaránt könnyű a dolguk, ha jól szeretnének kinézni. Mezomorf lásd még: mesomorph testalkat testalkat esetén már kevés erőfeszítéssel tökéletes testet varázsolhatnak maguknak, szemben az ektomorf és endomorf testalkatúakkal. Mezomorf testalkat A mezomorf testalkatúak izmosak, vagy legalábbis könnyen izmosodnak, válluk széles, hasuk kemény, csípőjük keskeny, csontozatuk erős. Hajlamosak sok zsírt elraktározni, de a gyors anyagcsere miatt könnyen meg is tudnak szabadulni tőle.

Ha a mezomorf csoporthoz tartozol…. Genetikailag és fizikailag is adottak a testépítéshez szükséges feltételeid, hiszen a gyors anyagcseréd miatt a hirtelen felszökkent kilóktól is képes vagy szinte semmi erőfeszítéssel megszabadulni. A legtöbb sportoló, edző és testépítő mezomorf testalkatú, így szuperkönnyű elérned a tökéletes alakot.

Tweet Az embereket a testalkat tekintetében három csoportra oszthatjuk, így a született vékonyak és a hízékonyak mellett ott vannak az ideális testalkatúak, az igazi Adoniszok, akik kockás hassal születnek és olyan testfelépítéssel rendelkeznek, ahogyan az a nagykönyvben meg van írva. Korábbi cikkünkben már foglalkoztunk az ektomorf testalkattalmajd az endomorf alkat sajátosságait is sorra vettük, így nem maradt más hátra, minthogy most a mezomorf testtípus sajátosságait mutassuk be, illetve adjunk tanácsokat a kategória szülöttjeinek. Mit kell tudni az mezomorf testalkatról?

Az étkezésnél semmilyen extra feladat nem hárul rád: csak kerüld fogyni mezomorfkéntnehéz, zsíros ételeket, és helyezd előtérbe a bioélelmiszereket, a zöldségeket, gyümölcsöket és a fehér húsokat! Fogyni mezomorfként sportolás terén neked bármi megengedett: a kardió, az erősítő és a súlyzós gyakorlatok is kellően formába lendítenek majd — csupán arra figyelj, hogy az izmosodáshoz minden egyes izmodat egyenletesen terheld. Endomorf alkat Hízásra hajlamos, dús domborulatok, szélesebb csípő és derék, puhább bőr, átlagos — nagy ruhaméret Ha az endomorf csoportba tartozol… Nincs miért elkeseredned, mert a férfiak szerint ez a legszexibb testalkat, viszont az tény, hogy a hízásra hajlamos vagy, ezért oda kell figyelned az étkezésre és a sportolásra is!

Mindez a lassú anyagcsere és a nagy mennyiségű zsírelraktározódás miatt van, tehát nincs apelláta, be kell tartani az egészséges életmód szabályait!

Honnan tudhatom, hogy testalkatom mezomorf?

A legfontosabb lépés az egészséges életmód megszeretése: zöldségek, gyümölcsök nélkül nincs fogyás, a cukorbeviteled jelentősen csökkenteni kell és épp ideje elkezdeni figyelni a helyes szénhidrátok fehér kenyér helyett barna kenyér; burgonya helyett bulgur; marhahús helyett lazac tb.

A sport csak ezután jöjjön, apró lépésenként, kis adagokban. Ne válassz súlyzós edzéseket, koncentrálj az erőnléti feladatokra, amik az állóképességet és a tested tónusosságát fejlesztik ki.

epilepszia gyógyszeres fogyás

Fotó: RF.